جمله هفته 

خود را به سوی ماه افکندن،جسارت می خواهد،اما حتی اگر به خطا بروی بین ستاره هاخواهی نشست

عکس هفته

 

 

 

 

مجموعه قطعات عاشقانه  

 

زندگی رانفسی ارزش غم خوردن نیست

و دلم بس تنگ است،

بیخیالی سپر هردرد است

باز هم میخندیم،

آنقدر میخندیم که غم از رو برود

 

 
  

  
 

تو مرا می فهمی

من تورا می خواهم

و همین ساده ترین قصه یك انسان است

تو مرا می خوانی

من تورا ناب ترین شعر زمان می دانم

و تو هم می دانی تا ابد

در دل من می مانی

 


 


 

و حالا در اين روزهايي كه هستي خدا را شكر مي كنم

بابت بهترين و برترين نعمتي كه به من هديه داد

باز هم خدا سلامتي تو را به من هديه داد

وجود تو

بودنت

شنيدنت

بوييدنت

همه نعمت است نعمت...

 

خدا

هر شب معجزه می‏کند

وقتی قلب من در آغوش تو

از تپش نمی ایستد

وقتی آرام خودم را جا می‏دهم

میان بازوانت

دنیا آن قدر کوچک می‏شود که می‏توان

عالم را با یک بوسه کشت...


   

تمام هستی ام را برگی کن!

بر درختی بیاویز!

خودت باد شو!

بر من بوز!

به زمینم بیانداز!

خدا که شدی و از من گذر کردی ...

خیالم راحت می شود

جای پای تو، مرا و همه هستی مرا تقدیس می کند!

 


 

باز باران باريد خيس شد خاطره ها
مرحبا بر دل ابري هوا
هر کجا هستي باش
آسمانت آبي
و تمام دلت از غصه ي دنيا خالي . . .

 


 

تو را هيچگاه نمي توانم از زندگي ام پاک کنم
چون تو پاک هستي
مي توانم تو را خط خطي کنم
که آن وقت در زندان خط هايم براي هميشه ماندگار ميشوي
و وقتي که نيستي بي رنگي روزهايم را با مداد رنگي هاي يادت رنگ مي زنم


  
 
  


چه ساده لوح اند

آنان که مي پندارند

عکس تو رابه ديوار هاي خانه ام آويخته ام

و نمي دانند که من

ديوار هاي خانه ام را

به عکس تو آويخته ام!

....

 


 

شب‏ها

صدای نفس‏های تند من و تو

مثل طنین موج‏های دریا،

همسایه‏ها را آرام آرام خواب می‏کند

 

 


   

ميدانم روزی با تنی خسته وخيس، سوار بر قطرات درشت باران

بر ناودانهای قلبم فرود می آيی

و من در انبوه مژگانم ميزبانت خواهم بود

و در آن لحظه چشمانم را برای هميشه ميبندم

تا ديگر دوريت را حس نکنم

...

 

روزهایی که با چند خاطره تلخ و شیرین به سر رسید و

تنها یادگاراز آن روزها یک قلب شکسته بر جا ماند.

روزهای شیرین عاشقی گذشت و امروز من تنهای تنهایم گذشت

و اینک دلم هوای تو را کرده است....

 

دلم تنگ است برای آن لحظه های شیرین با هم بودنمان!

دلم برای گرفتن آن دستان مهربانت تنگ شده است....

کاش دوباره آن روزهای شیرین عاشقی مان تکرار می شد کاش دوباره

می توانستم آن صدایی که شب و روز به من آرامش می داد را بشنوم....

دلم برای آن خنده های قشنگت تنگ شده است

بـــــــــــــــــــــــــرگـــــــــــــــــــــرد

 

  

تا تو رفتی همه گفتند
که از دل برود هر که از دیده برفتـــــــ..
ودر آن لحظــــه ی ناباوری و غصـــه ی من خندیدند. . .
و تو ایـــــــ کاش میدانستی که در این تنگ بلور شفافـــــــ
ماهی ســــــرخ تو زندست هنوز...
ودر این کلبه ی سرد. . . یادگار تو به جاستـــــــ..
و تو ای کاش می آمدی و می دیدی
"که از دل نرود هر که از دیده برفتــــــــ". . .

 

  

نامه هایم را برای پاره کردن نوشته ام

می توانی بسوزی شان

حرف هایم را بی دلیل گفته ام

می توانی فراموششان کنی

ولی عشقم را از صمیم قلب بخشیده ام

نمی توانی دوستم نداشته باشی !!!

 


 

همیشه از فاصله ها

گله میکنیم

شاید یادمان رفته

که در مشق های کودکی

برای فهمیدن کلمات

کمی فاصله هم

لازم بود!

 

یک داستان کوتاه

 

 

جوانی گمنام عاشق دختر پادشاهی شد. رنج این عشق او را بیچاره کرده بود و راهی برای رسیدن به معشوق نمی یافت. مردی زیرک از ندیمان پادشاه که دلباختگی او را دید و جوانی ساده و خوش قلبش یافت، به او گفت پادشاه ، اهل معرفت است، اگر احساس کند که تو بنده ای از بندگان خدا هستی ، خودش به سراغ تو خواهد.


جوان به امید رسیدن به معشوق ، گوشه گیری پیشه کرد و به عبادت و نیایش مشغول شد، به طوری که اندک اندک مجذوب پرستش گردید و آثار اخلاص در او تجلی یافت .

روزی گذر پادشاه بر مکان او افتاد ، احوال وی را جویا شد و دانست که جوان، بنده ای با اخلاص از بندگان خداست . در همان جا از وی خواست که به خواستگاری دخترش بیاید و او را خواستگاری کند . جوان فرصتی برای فکر کردن طلبید و پادشاه به او مهلت داد .

همین که پادشاه از آن مکان دور شد ، جوان وسایل خود را جمع کرد و به مکانی نا معلوم رفت . ندیم پادشاه از رفتار جوان تعجب کرد و به جست و جوی جوان پرداخت تا علت این تصمیم را بداند . بعد از مدتها جستجو او را یافت . گفت: (( تو در شوق رسیدن به دختر پادشاه آن گونه بی قرار بودی ، چرا وقتی پادشاه به سراغ تو آمد و ازدواج با دخترش را از تو خواست ، از آن فرار کردی؟ ))

جوان گفت: (( اگر آن بندگی دروغین که بخاطر رسیدن به معشوق بود ، پادشاهی را به در خانه ام آورد ، چرا قدم در بندگی راستین نگذارم تا پادشاه جهان را در خانهء خویش نبینم؟ ))

 

یک شعر



 

همه
لرزش دست و دلم
از آن بود که
که عشق
پناهی گردد،
پروازی نه
گریز گاهی گردد.

ای عشق ای عشق
چهره آبیت پیدا نیست
***
و خنکای مرحمی
بر شعله زخمی
نه شور شعله
بر سرمای درون

ای عشق ای عشق
چهره سرخت پیدا نیست.
***
غبار تیره تسکینی
بر حضور ِ وهن
و دنج ِ رهائی
بر گریز حضور.
سیاهی
بر آرامش آبی
و سبزه برگچه
بر ارغوان
ای عشق ای عشق
رنگ آشنایت
پیدا نیست

 
احمد شاملو
 
 

یک نکته از دکتر علی شریعتی


 

عشق در دریا غرق شدن است

 و دوست داشتن در دریا شنا کردن

عشق بینایی را می گیرد و دوست داشتن می دهد .

 

یک قطعه انگلیسی

 

Most wonderful pairs in the world are

HEART & BEAT

NIGHT & MOON

BIRDS & SONGS

ROSES & LOVE

U & UR $MILE.

SO KEEP $MILING ALWAYS.

چند تا جفت استثنایی تو دنیا وجود داره

قلب و طپش اون

شب و ماه در اون

پرندگان و آوازشون

گل رز و نشانه عشق

تو و خنده هات

پس همیشه بخند

 


 

یک اس ام اس عشقولانه

فارسيه
با دقت بخون
نوشته:
اى داد از درد دورى